
Vítejte u další epizody podcastu. Mám velkou radost, že moje pozvání tentokrát přijala zakladatelka Dobříšské lesní komunitní školy – Bára Pecháčková Uchytilová a tento rozhovor nás přenáši od témat okolo miminek (a počínání nebo nepočínání miminek) rovnou k předškolákům a školákům.
V dnešní době už má asi každý nějakou představu, kterou si vybaví, když se řekne lesní škola. Jaká je ale realita a jak to v lesní škole doopravdy vypadá, to se představuje těžko, dokud to člověk nezažije nebo neuvidí na vlastní oči. Rozhodla jsem se tedy vyzpovídat člověka, který v lesní škole tráví každý den.
Jak takový běžný den vypadá? Jaký je vztah mezi dětmi a průvodci? Můsí se v lesní škole hlásit? A je nutné počítat s velkými výdaji za outdoorové oblečení, pokud přihlásíme svoje dítě do lesní školy? To a mnoho dalšího se můžete dozvědět v následujícím rozhovoru. Přeji Vám moc příjemný poslech.
- 04:20 – Lesní školka Mokrovraty
- 16:35 – základní škola Těptín
- 19:35 – Hejného metoda je unikátní metoda výuky matematiky, využívá například pohybu, obrazů, plastických modelů apod. Je těžké tuto metodu jednoduše shrnout, ale rozhodně doporučuji ji prozkoumat třeba na webu zde.
- 20:49 – well being dětí ve škole – více se dočtete například v článku na aktualne.cz , nebo v tomto článku o přístupu ve finských školách
- 40:30 – demokratická škola Summerhill
- 40:45 – Eduard Štorch své zkušenosti shrnul v knize, jejíž elektronickou podobu si můžete přečíst zde
- 43:13 – kniha o které Bára mluví se jmenuje „Intuitivní pedagogika : Rozhovory s Iris“, vydáno 04/2019 v nakladatelství Universum